Centrum Transferu Technologii
Centrum Transferu Technologii zostało utworzone w celu lepszego wykorzystania potencjału intelektualnego i technicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz transferu wyników prac naukowych do gospodarki, w szczególności poprzez:
- zarządzanie własnością intelektualną Uczelni;
- wspieranie organizacyjne i kapitałowe tworzenia dóbr intelektualnych przez pracowników, studentów oraz doktorantów Uczelni oraz ich komercjalizację;
- prowadzenie działalności informacyjnej, szkoleniowej, doradczej, usługowej i promocyjnej;
- w zakresie ochrony własności intelektualnej Uczelni;
- kreowanie działalności innowacyjnej i wspieranie rozwoju przedsiębiorczości akademickiej.
Zadania Centrum Transferu Technologii:
Centrum wypełnia zadania centrum transferu technologii w rozumieniu przepisów Ustawy w zakresie komercjalizacji bezpośredniej wyników badań naukowych, prac rozwojowych lub know-how związanego z tymi wynikami, w szczególności poprzez sprzedaż wyników badań naukowych, prac rozwojowych lub know-how związanego z tymi wynikami oraz oddawanie wyników badań naukowych, prac rozwojowych lub know-how związanego z tymi wynikami do używania, w szczególności na podstawie umowy licencyjnej, najmu lub dzierżawy i obejmuje w szczególności:
- wspieranie działalności innowacyjnej pracowników naukowych, studentów i doktorantów Uczelni poprzez łączenie nauki z biznesem;
- dokonywania oceny i wycen wartości komercyjnej prowadzonych w Uczeni badań naukowych i prac B+R;
- prowadzenie bazy wiedzy w odniesieniu do uzyskanych przez Uczelnię praw do wynalazków oraz dokonywanych zgłoszeń patentowych i administrowanie tym zasobem;
- rozwijanie idei oraz wspieranie przedsiębiorczości akademickiej poprzez udzielanie pomocy w realizacji przedsiębiorczości akademickiej, w tym związanych z założeniem własnej firmy oraz jej funkcjonowaniem w początkowym okresie działalności;
- przygotowywanie wyników badań naukowych i prac B+R do sprzedaży i licencjonowania.
Przy Centrum Transferu Technologii działa Rada Nadzorująca CTT powołana dnia 6 kwietnia 2024 r. Zarządzeniem Rektora nr 75/2024 na kadencję czteroletnią, biegnącą od dnia 6 maja 2024 r. w składzie:
- Przewodniczący - prof. dr hab. Jakub Piwowarski,
- Zastępca Przewodniczącego - prof. dr hab. Grzegorz Basak,
- Sekretarz - dr Ilona Kalaszczyńska,
- Członek Rady - dr hab. Piotr Korczyński.